Jan en Jeanette van Brecht

Jasper Camman

Een verkoopplan in één dag.

 

We hebben zelf een sloep. Dat geeft een andere beleving dan een kajuitjacht met kombuis. We hebben ons een dag lang vermaakt en veel geleerd. Ik wist niet dat uit zo’n kleine kombuis zoveel lekkere gerechten en snacks kunnen komen.

Het is knap hoe de mannen van Breakwater een compleet strategisch salesprogramma op een zeildag uitvoeren. Het lijkt wel of je onbewust bezig bent met het maken van een plan. Wij hebben ons die dag zeer gericht op het benoemen en inventariseren van een aantal (nieuwe) markten waar
we op actief zijn en daar richting aan te geven.

 

 

 

Plannen op maat maken

Doordat het een prachtige winterdag was met wat weinig wind hebben we vooral ‘in de kuip gezeten’ waar het leek alsof de afwisseling van gesprekken over ons plan en het zeilen steeds meer ruimte creëerde om verder te denken. Grappig om te zien dat er veel zeiltermen zijn die ook van toepassing
zijn op ons verkoopplan. Zo moeten wij ook wel eens overstag, stellen we halverwege ons doel bij en gaat het soms voor de wind.

Deze dag heeft veel bijgedragen aan ons plan en vooral gezorgd voor borging van de gedachten die we in de maanden ervoor hebben ontwikkeld, zodat wij (om er nog maar een zeilterm tegenaan te gooien) nu volle kracht oploeven naar onze volgende bestemming.

Heb je vragen over positionering, marketing of over ons? Stel ze hieronder of neem direct contact op met één van onze consultants.